• وبلاگ : مجلس هشتم
  • يادداشت : مهندس مطهري
  • نظرات : 4 خصوصي ، 135 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + ناشناس 
    نتايج سرمايه گذاري هاي غرب در رسانه

    سيطره خبري ورواني غرب بر افکار عمومي ، با سرمايه‌گذاري هنگفت به دست آمده است. بيش از نيمي از کارمندان خبرگزاري‌ AP در خارج اين کشور مشغول به کار هستند و 240 دفتر در سراسر دنيا دارند. يعني در برخي کشورها چند دفتر را در مناطق مختلف تأسيس کرده‌اند.

    سرويس بين‌الملل AP روزانه 14 ميليون کلمه خبر توليد مي‌کند . خبرگزاري فرانسه در 120 کشور دنيا دفتر دارد و رويترز در 200 شهر دنيا دفتر دارد و به 19 زبان اخبار خود را منتشر مي‌نمايد.

    در سفري که اخيراً دو نفر از مديران ارشد AP به فارس داشتند، مي‌گفتند که ما در غزه 18 خبرنگار داشتيم. آيا AP دلش براي مردم فلسطين سوخته است يا آنکه مي‌خواهد انحصار خبري خود را در انعکاس وقايع غزه حفظ نمايد. آن‌قدر در صحنه هاي خبري پرقدرت و گسترده حضور مي‌يابند که رسانه‌هاي ديگر ناچارند وقايع غزه را به روايت خبري و تصويري AP منتشر نمايند.

    به راستي چرا AP علاوه بر سرمايه‌گذاري روي انتشار اخبار در فضاي مجازي، اقدام به تأسيس راديو و تلويزيون هم مي‌کند؟

    آيا جمهوري اسلامي ايران توانسته است در پرونده هسته‌اي، حرف خود را از طريق رسانه‌هايش به گوش جهانيان برساند؟ کدام خبرگزاري ما توانسته است تصوير واقعي و شفافي از حقوق هسته‌اي ملت ايران به مردم دنيا و به رسانه‌هاي ديگر، مخابره نمايند. اگر شما جستجويي در گوگل و ديگر موتورهاي جست‌وجو داشته باشيد، بالاي 90 درصد حجم اخبار و گزارش‌هاي مربوط به پرونده هسته‌اي ايران به روايت سه خبرگزاري رويترز، AP و فرانسه است.